סטיב (שמואל צבי) מלק ז”ל

נולד בכ”ח בתמוז תשי”ד, 29/7/54

נפטר במעלה גלבוע ב-ו’ בתמוז תש”ן, 29/6/90

 

וליועצי שלום שמחה” (משלי י”ב, כ’ – הפסוק החרוט על מצבתו)

סטיב נולד ברובע ברונקס, בעיר ניו יורק שבארצות הברית להוריו ישראל אליעזר ורבקה מלק, אח לג’פרי ולשרון. הוא למד בבית הספר היסודי  Yeshiva of Central Queen.

אחרי שנה בישיבת הדרום ברחובות, המשיך סטיב בתיכון Yeshiva High School of Queens.

כנער, היה סטיב פעיל מאוד בבני עקיבא וביקר בארץ מספר פעמים. הוא היה בתכנית י”ג בקיבוץ עין צורים (תשל”ב-1971) ובהכשרה בקיבוץ סעד (תשל”ג-1972-73). במהלך מלחמת יום הכיפורים, התנדב סטיב בסעד ובעין צורים.

בקיץ של תשל”ד-1974, עבד סטיב במחנה מושבה “סטון” בקרבת קליבלנד, אוהיו, שם פגש את מדי גוטסמן, גם היא חברת בני עקיבא. כעבור שנה, בי”ג בתמוז תשל”ה (22/6/75), הם התחתנו. מדי וסטיב התגוררו בניו יורק,

שם למד סטיב באוניברסיטת פרמינגדייל בניו יורק, במגמת חקלאות, ובקיץ תשל”ז (1977), לאחר שקיבל את התואר, הם עלו במסגרת גרעין מוריה-הראל של בני עקיבא לקיבוץ מעלה גלבוע.

סטיב עבד בחקלאות, עזר להקים את הרפת והיה חבר מרכזי בצוות הרפת. סטיב היה פעיל בתחומים ובוועדות השונות ושימש כנהג אמבולנס.

במעלה גלבוע נולדו לסטיב ולמדי חמשת ילדיהם; גלית, התאומות מיכל ואפרת, איה ויהושע.

ב-ו’ בתמוז תש”ן 29/6/1990, חודש לפני שמלאו לו שלושים ושש, נפטר סטיב בביתו באופן פתאומי.

סטיב ספג ציונות מהבית והיא אפיינה אותו תמיד. הוא מאוד אהב את הארץ ובמיוחד את מעלה גלבוע. הוא אהב טיולים, צילום ומוזיקה מכל הסגנונות.

סטיב היה צנוע ועניו, בעל חוש הומור וחבר נאמן לכולם.  תמיד נזכור את החיוך שלו, את האהבה גדולה למשפחתו ולחבריו, ואת תרומתו במעלה גלבוע.

סטיב, תמשיך להיות המלאך ששומר עלינו. תהיה גאה בי, בילדים שלנו ובנכדים האהובים שלא זכית להכיר. אתה חלק מאתנו וממעלה גלבוע. לא נשכח אותך ותמיד תישאר בליבנו.

יהי זכרו ברוך

התחבר אל האתר
דילוג לתוכן